Veelgestelde vragen

Wat zijn de openingstijden van Blok Borduren Wezep?

Wij zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 9.00 tot 17.00 uur. Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten. Voor het passen en bestellen van bedrijfskleding, kunt u telefonisch een afspraak inplannen (038-3758320). Voor het afhalen van orders hoeft u geen afspraak te maken. Voor naamcadeautjes besteld op www.tilleys.nl zijn wij alleen een afhaalpunt.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Bij toezending zijn de verzendkosten gratis bij orders in Nederland vanaf € 250,00 excl. BTW. Voor orders minder dan € 250,00 excl. BTW betaalt u € 7,95 excl. BTW aan verzendkosten. Voor België en Duitsland gelden aangepaste verzendtarieven, hier betaalt u altijd € 12,95 excl. BTW aan verzendkosten. Levert u zelf de kleding aan en wij versturen het naar u terug dan zijn de verzendkosten 7,95 per doos naar een adres in Nederland.

Kan ik vrijblijvend een offerte aanvragen?

Ja, dit is uiteraard mogelijk. We willen u vragen om uw offerteaanvraag via de e-mail te plaatsen (web@blokborduren.nl). Om een passende offerte voor u te kunnen maken, ontvangen we graag de volgende details per e-mail: artikelnummer(s), om welke aantallen het gaat, de tekst of het logo (het logo graag als jpg- of pdf-bestand) dat u geborduurd wilt hebben, de posities van de borduringen en de grootte van de borduringen. U ontvangt vervolgens van ons vrijblijvend een offerte.

Zijn er extra kosten verbonden aan het borduren van tekst?

Voor het borduren van tekst worden kosten in rekening gebracht. Wij rekenen hiervoor verschillende staffelprijzen. Zodra u de borduurdetails gaat invullen bij de door u gekozen kleding, vindt u de borduurprijzen en staffelkorting die wij hierop hanteren. Ook ziet u dan een overzicht van de te kiezen lettertypes en borduurkleuren.

Zijn er extra kosten verbonden aan het borduren van een logo?

Voor het borduren van een logo worden kosten in rekening gebracht. Wij rekenen hiervoor verschillende staffelprijzen. Zodra u de borduurdetails gaat invullen en het logo uploadt bij de door u gekozen kleding, vindt u de borduurprijzen en staffelkorting die wij hierop hanteren.  Daarnaast worden eenmalige kosten berekend voor het ontwerpen van een borduurkaart van uw logo. Dit zijn eenmalige kosten, wij bewaren uw logo voor toekomstige orders met hetzelfde logo.

Wat is een borduurkaart?

Een borduurkaart is uw logo omgezet naar een borduurbestand dat kan worden ingelezen door onze borduurmachines. Deze kosten van € 45,00 excl. 21% BTW zijn eenmalig. De borduurkaart blijft altijd in ons bezit en wordt opgeslagen in uw account wanneer u deze online aanmaakt. U kunt bij herhaalbestellingen dan een borduurkaart selecteren die is gebruikt bij een eerdere bestelling.

Wat zijn de kosten voor de borduurkaart?

De kosten voor de borduurkaart zijn € 45,00 excl. BTW. Deze kosten zijn eenmalig. De borduurkaart blijft altijd in ons bezit, bij herhaalbestellingen met hetzelfde logo hoeft u niet opnieuw voor de borduurkaart te betalen.

Dien ik twee borduurkaarten te betalen als ik mijn logo klein op de borst en groot op de rug geborduurd wil hebben?

Als het om hetzelfde logo gaat met als enig verschil de afmeting, hoeft u maar eenmaal voor de borduurkaart te betalen. U kunt hetzelfde bestand uploaden bij zowel de borst- als rugpositie, dan wordt er automatisch maar één borduurkaart berekend.

Dien ik twee borduurkaarten te betalen als ik mijn logo op het ene artikel in het rood en op het andere artikel in het geel geborduurd wil hebben?

Als het enige verschil de borduurkleur is, dan hoeft u maar eenmaal voor de borduurkaart te betalen.

Kunnen wij ook een borduurproef aanvragen?

Indien u tekst wilt laten borduren op kleding e.d., dan kunt u het voorbeeld zelf maken bij het online bestellen van uw kleding. Als u aangeeft dat u de kleding wilt laten borduren, dan kunt u de tekst invullen en een borduurkleur en lettertype kiezen. U ziet vervolgens de tekst op de door u gekozen positie. Vervolgens kunt u uiteraard nog aanpassingen in lettertype, borduurkleur, etc. maken.
Wanneer u een logo wilt laten borduren, kunt u ook de afbeelding uploaden en online bekijken op de door u gekozen positie. Bij het kiezen van een nog niet eerder door ons geborduurd logo, ontvangt u altijd een aantal dagen voor de daadwerkelijke borduring een digitale proefborduring per e-mail. Pas na uw akkoord hierop, starten wij met de daadwerkelijke borduring.

Kan een tekst of logo in mijn huisstijlkleuren geborduurd worden?

Als u PMS-nummers van de kleur(en) van uw logo/tekst heeft, kunnen wij hier passende borduurgaren bij zoeken. Mocht u deze PMS-nummers niet hebben, dan zullen wij zelf passende borduurkleuren zoeken bij uw logo/tekst.

Wat zijn de stappen die volgen als ik een bestelling heb geplaatst?

U ontvangt na uw online bestelling eerst een bevestiging en uw factuur. Heeft u geen e-mail ontvangen? Kijk dan even in uw spam of de bevestiging en de factuur daar terecht zijn gekomen. Vervolgens gaan wij uw order in gang zetten. Mocht u ongeborduurde kleding hebben besteld, dan sturen wij de kleding naar u op, meestal is dit tussen 3 – 5 werkdagen. Op de dag van verzending ontvangt u per e-mail de track-en-trace zodat u uw order kunt volgen. Mocht u ervoor gekozen hebben om de kleding op te halen bij ons in de showroom in Wezep, dan bellen we u als de order klaar ligt en opgehaald kan worden.
Wanneer u geborduurde kleding heeft besteld, ontvangt u een aantal dagen voor de daadwerkelijke borduring een digitale proefborduring per e-mail. Pas na uw akkoord hierop, starten wij met de daadwerkelijke borduring. Zodra de kleding is geborduurd, kunt u uw order ophalen zodra deze voor u klaarligt of sturen we deze naar u op en ontvangt u per e-mail de track-en-trace. Het proces van begin tot eind duurt circa 10 werkdagen.

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

U kunt betalen via onderstaande mogelijkheden:

  • iDeal: Betaal veilig en snel met iDeal.
  • Creditcard: Betaal veilig en snel met creditcard.
  • Bancontact: Wij bieden voor onze Belgische klanten Bancontact aan.
  • Klarna:Betaal achteraf via Klarna. U dient zich hierbij te houden aan de betaaltermijn die Klarna hanteert.
  • Paypal: Betaal eenvoudig via uw eigen Paypal-rekening.
Wat is de levertijd?

Na betaling van de factuur dient u nog rekening te houden met ca. 10 werkdagen levertijd voor geborduurde artikelen. Kleine bestellingen en spoedorders kunnen wij in overleg eerder aan u leveren. Ongeborduurde artikelen kunnen wij meestal ca. 3-5 werkdagen na betaling leveren.

Wat gebeurt er wanneer ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?

Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan u kunnen verzenden.

Wie levert mijn bestelling?

De leveringen vinden plaats met DHL. Zij bezorgen uw bestelling overdag op het door u opgegeven afleveradres. DHL bezorgt van maandag tot en met vrijdag (zakelijk)/zaterdag (particulier).

Ontvang ik een bericht met een track-en-trace code?

Ja, deze wordt naar uw e-mailadres gestuurd zodra uw bestelling onderweg is. Heeft u geen e-mail ontvangen? Kijk dan even in uw spam of het verzendbericht daar terecht is gekomen.

Ontvang ik een bericht als mijn bestelling vertraagt is bij de post?

Ja, uw ontvangt een bericht van ons als uw bestelling een vertraging heeft opgelopen bij de vervoerder. Heeft u geen e-mail ontvangen? Kijk dan even in uw spam of het verzendbericht daar terecht is gekomen.

Kan ik een bezorgafspraak maken?

Het is niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van DHL.

Kan ik mijn order ook ophalen?

U kunt er tijdens het bestellen voor kiezen om uw order af te halen in onze showroom zodra uw order gereed is. Wij nemen dan contact met u op als uw order klaarligt en afgehaald kan worden.

Kan ik ook eigen kleding of textiel aanleveren om te laten borduren?

Dit is uiteraard ook mogelijk. Graag ontvangen wij dan uw aanvraag per e-mail (web@blokborduren.nl). Om een passende offerte voor u te kunnen maken, ontvangen we graag de volgende details per e-mail: Wat u wilt laten borduren, om welke aantallen het gaat, de tekst of het logo (het logo graag als jpg- of pdf-bestand) dat u geborduurd wilt hebben, de posities van de borduringen en de grootte van de borduringen. U ontvangt vervolgens van ons vrijblijvend een offerte.

Kan ik ook een cadeau met naam laten borduren?

Dit is zeker mogelijk. Op onze website www.tilleys.nl vindt u een overzicht van al onze naamcadeautjes. Een naamcadeautje dat via deze website op werkdagen voor 13.00 uur wordt besteld, wordt dezelfde dag nog verstuurd.

Kan ik ook kleding laten bedrukken?

Wij zijn gespecialiseerd in het borduren van kleding en textiel. We hebben een eigen borduurstudio, met alle kennis op het gebied van borduren. Bedrukken kunnen wij alleen vanaf 25 stuks. De prijs hiervoor is op aanvraag. Graag ontvangen wij uw aanvraag per e-mail (web@blokborduren.nl). Om een passende offerte voor u te kunnen maken, ontvangen we graag de volgende details per e-mail: Wat u wilt laten bedrukken, om welke aantallen het gaat, de tekst of het logo (de tekst of het logo als gevectoriseerd eps-bestand) dat u bedrukt wilt hebben, de posities van de bedrukkingen en de grootte van de bedrukkingen. U ontvangt vervolgens van ons vrijblijvend een offerte.

Kan ik mijn order retourneren?

Alleen ongeborduurde kleding kunt u retourneren. U dient de kleding binnen 14 dagen in de originele verpakking naar ons retour te sturen. We willen u verzoeken om een kopie van de factuur bij te sluiten, waarop u kunt aanstrepen welke artikelen u wilt retourneren. Zodra de order bij ons retour is, kunnen wij de terugbetaling in gang zetten. Het retour sturen dient te gebeuren op eigen kosten mits het pasmodellen waren voor een geborduurde order.

Mijn bestelling is beschadigd of onjuist geborduurd, wat te doen?

Neem contact op met de klantenservice! Mail naar web@blokborduren.nl. Voeg een foto toe van uw product en voeg een toelichting toe. Vermeld altijd uw naam en bestelnummer.

Ik heb de geborduurde kleding eerder nodig dan jullie levertijd, kan dit?

De levertijd is circa 10 werkdagen na betaling, voor spoedbestellingen adviseren wij om contact met ons op te nemen op web@blokborduren.nl.

Wat is het verschil tussen borduren en bedrukken?

Borduren is slijtvast en goed wasbaar doordat de naam of het logo door de stof heen wordt geborduurd. Met bedrukken worden er letters of logo’s uitgesneden en op je artikel geperst. Er liggen plakletters op je gekozen artikel waardoor het niet door de stof heen gaat. Dit blijft in de was zitten, na veel gebruik is er kans  dat het los gaat laten of dat de kleur gaat vervagen. Bedrukken doen wij vanaf 25 stuks. Je kunt hierover contact met ons opnemen web@blokborduren.nl.